Zalando svými 70% slevami rozpoutalo v ČR nákupní šílenství

Zalando, konkurent českého ZOOTu, způsobil nákupní horečku, která v Česku nemá obdoby. Díky velkým slevám udělali češi stovky tisíc objednávek během několika dní a v zájmu uživatelů Zalando dočasně předčilo i Alzu. E-shop za týden prodal zboží za desítky až stovky milionů korun. Slevovou akci nakonec prodejce zrušil a nyní již slevovou akci upravil.

Původem německý e-shop Zalando je silnou konkurencí pro v ČR zajetý ZOOT a pomalu rostoucí About You. Kvůli agresivní kampani ABOUT YOU bylo o internetovém obchodě s módou slyšet více, než o Zalandu. Podobně je to se ZOOTem, ale o tom je v poslední době slyšet především kvůli špatné finanční situaci (dluh přesahuje 400 milionů KČ), která vedla k restrukturalizaci. To však Zalando v posledních dnech úspěšně změnilo.

Týdenní kampaň, kdy e-shop nechává fanoušky na Facebooku hlasovat o kategorii, na kterou dostanou 70 % slevu, je již doslova virální záležitostí. Sociální sítě se plní příspěvky, kde lidé zmiňují, že právě utratili peníze na dovolenou či zbytky své výplaty a budou tak s trochou nadsázky muset jíst suché rohlíky.

 

Jak slevový kód na Zalando.cz funguje?

Představte si, že si naplníte nákupní košík několika kusy značkového oblečení. Původní cena atakuje i se slevami některých kusů 10 000 Kč a vy už přemýšlíte, kterých drahých kusů se vzdáte. Zalando však spustilo doslova mánii, když zákazníkům přidalo 70% slevu na všechny produkty z dané kategorie. Místo 10 000 Kč tak lidé zaplatili pouhé 3 000 Kč. Stačí použít mobilní aplikaci a platný slevový kód, který Zalando vyhlašuje na svém Facebooku.

OBLECENI70 – Zalando sleva 70 % na všechno oblečení odstartovala mánii

Pokud tedy košík s nákupem vyšel původně na 9 214 Kč, stačilo přejít do mobilní aplikace, otevřít košík tam a před provedením platby zadat příslušný kód – u oblečení šlo o OBLECENI70. A jak jsme si sami vyzkoušeli, sleva skutečně zafungovala.

Z původních 9 214 Kč jsme se tedy dostali na doslova směšnou částku, kdy 13 značkových kusů oblečení vyšlo v součtu na 2 764,20 Kč s dopravou zdarma. To je méně než 250 Kč na kus.

Pokud se ptáte, jaký byl v onom procesu háček, tak tam kupodivu žádný nebyl. Snad jen ten, že jste museli nakoupit v mobilní aplikaci (stačilo však vše naházet do košíku pohodlně přes počítač a potom zaplatit v mobilní aplikaci na chytrém telefonu). Češi vzali e-shop doslova útokem a věci mizely z obchodu bleskovou rychlostí.

Podle Twitterového příspěvku zvládlo Zalando během 30 minut odbavit 20 000 objednávek. Nutná je tedy velká rychlost a značná dávka trpělivosti. Sleva je však natolik výhodná, že za to ta trocha trápení stojí.

 

BOTICKY70 – Zalando.cz slevilo o 70 % i boty, příliš velký zájem však obchod paralizoval

Stejnou slevu o den později Zalando aktivovalo i pro boty. S kódem BOTICKY70 vyšly i ty dražší kusy na směšné částky a díky virálnímu šíření byl zájem enormní. I proto se povedlo boty koupit pouze někomu a řada uživatelů rozhořčeně komentovala příspěvky Zalanda na sociálních sítích.

Zalando zaznamenalo občasné výpadky, nabídka se tenčila každou minutou a ráno prodejce slevu nečekaně vypnul. Důvodem bylo, že počet objednávek předčil všechna očekávání a sklad zkrátka nemá šanci podobné počty objednávek stíhat odbavit.

Zalando 70% slevy měly pokračovat: Obchod ale zrušil slevu na luxusní a sportovní věci

Ve svém facebookovém hlasování e-shop zjišťoval, zda by lidé raději získali slevu na kategorie PREMIUM, nebo SPORT. Kód se měli fanoušci dozvědět v pondělí 15. července, ale nakonec ze všeho sešlo.

Aktualizace: Zalando ruší 70% slevu na vše. Extrémní zájem o slevy neustálo ani Zalando a čelí kritice za nedodržení slibů

Jestli se ptáte, jak je možné, že obchod po takových slevách nezkrachuje, máme pro vás vysvětlení. V oblasti módy je běžné, že prodejce má na produktech stovky procent marži. V praxi tak může 70% sleva znamenat, že je Zalando stále v zisku, nebo jen v drobné ztrátě, která se jim však vyplatí díky dosahu, jaký slevová kampaň měla.

Zalando zastínilo i Alzu

V průběhu slev se stalo Zalando podle Google hledanější než Google.

 

Především word-of-mouth a virální šíření zde udělalo své a je vidět, že Zalando je v posledních několika dnech diskutované téma. ZOOT a ABOUT YOU mohou na mánii kolem Zalanda jen závistivě sledovat. Doufejme však, že e-shop dostojí svým slibům a stihne všechny objednávky odbavit bez problémů a včas.

Dobu doručení Zalando nemá šanci stihnout, lidé si stěžují

E-shop byl návalem objednávek natolik překvapen, že nakonec slevy zrušil. Nicméně ani to pravděpodobně nepomůže, aby byly všechny objednávky doručeny včas. Podle zdrojů redakce jsou objednávky vyřizovány v jiném pořadí než dorazily. “Dělali jsme s přítelem objednávky ve stejný čas. Moje jsou odbaveny a na cestě už po 4 dnech od objednávky. U přítele zatím nedorazilo nic a na objednávku si tak nějaký čas počká.

Průběžně aktualizováno

Přečtěte si také