Zalando, konkurent českého ZOOTu, způsobil nákupní horečku, která v Česku nemá obdoby. Díky velkým slevám udělali češi stovky tisíc objednávek během několika dní a v zájmu uživatelů Zalando dočasně předčilo i Alzu. E-shop za týden prodal zboží za desítky až stovky milionů korun. Slevovou akci nakonec prodejce zrušil a nyní již slevovou akci upravil.
Původem německý e-shop Zalando je silnou konkurencí pro v ČR zajetý ZOOT a pomalu rostoucí About You. Kvůli agresivní kampani ABOUT YOU bylo o internetovém obchodě s módou slyšet více, než o Zalandu. Podobně je to se ZOOTem, ale o tom je v poslední době slyšet především kvůli špatné finanční situaci (dluh přesahuje 400 milionů KČ), která vedla k restrukturalizaci. To však Zalando v posledních dnech úspěšně změnilo.
Týdenní kampaň, kdy e-shop nechává fanoušky na Facebooku hlasovat o kategorii, na kterou dostanou 70 % slevu, je již doslova virální záležitostí. Sociální sítě se plní příspěvky, kde lidé zmiňují, že právě utratili peníze na dovolenou či zbytky své výplaty a budou tak s trochou nadsázky muset jíst suché rohlíky.
můj talent je nakupovat extrémně levně a v obrovskejch slevách, ale zalando jsem těžce nezvládla a v pátek mi v jejich balíčku přijede celá výplata xdd
— Jani • (@detinovygenerac) 11. července 2019
Jak slevový kód na Zalando.cz funguje?
Představte si, že si naplníte nákupní košík několika kusy značkového oblečení. Původní cena atakuje i se slevami některých kusů 10 000 Kč a vy už přemýšlíte, kterých drahých kusů se vzdáte. Zalando však spustilo doslova mánii, když zákazníkům přidalo 70% slevu na všechny produkty z dané kategorie. Místo 10 000 Kč tak lidé zaplatili pouhé 3 000 Kč. Stačí použít mobilní aplikaci a platný slevový kód, který Zalando vyhlašuje na svém Facebooku.
OBLECENI70 – Zalando sleva 70 % na všechno oblečení odstartovala mánii
Pokud tedy košík s nákupem vyšel původně na 9 214 Kč, stačilo přejít do mobilní aplikace, otevřít košík tam a před provedením platby zadat příslušný kód – u oblečení šlo o OBLECENI70. A jak jsme si sami vyzkoušeli, sleva skutečně zafungovala.
Z původních 9 214 Kč jsme se tedy dostali na doslova směšnou částku, kdy 13 značkových kusů oblečení vyšlo v součtu na 2 764,20 Kč s dopravou zdarma. To je méně než 250 Kč na kus.
Pokud se ptáte, jaký byl v onom procesu háček, tak tam kupodivu žádný nebyl. Snad jen ten, že jste museli nakoupit v mobilní aplikaci (stačilo však vše naházet do košíku pohodlně přes počítač a potom zaplatit v mobilní aplikaci na chytrém telefonu). Češi vzali e-shop doslova útokem a věci mizely z obchodu bleskovou rychlostí.
Podle Twitterového příspěvku zvládlo Zalando během 30 minut odbavit 20 000 objednávek. Nutná je tedy velká rychlost a značná dávka trpělivosti. Sleva je však natolik výhodná, že za to ta trocha trápení stojí.
Dá Zalando za týden miliardu?
Od začátku roku jede tempem 60-70000 objednávek měsíčně. Teď při 70% slevě dává tak 100 až 120000 denně, to může být 200mil. A dnes v noci mezi 0:04 až 0:34 zvládli 20000 objednávek. Kde jsou bariéry kupovat boty online?
— Jenda Penkala (@PenkalaJ) 13. července 2019
BOTICKY70 – Zalando.cz slevilo o 70 % i boty, příliš velký zájem však obchod paralizoval
Stejnou slevu o den později Zalando aktivovalo i pro boty. S kódem BOTICKY70 vyšly i ty dražší kusy na směšné částky a díky virálnímu šíření byl zájem enormní. I proto se povedlo boty koupit pouze někomu a řada uživatelů rozhořčeně komentovala příspěvky Zalanda na sociálních sítích.
Zalando zaznamenalo občasné výpadky, nabídka se tenčila každou minutou a ráno prodejce slevu nečekaně vypnul. Důvodem bylo, že počet objednávek předčil všechna očekávání a sklad zkrátka nemá šanci podobné počty objednávek stíhat odbavit.
Zalando 70% slevy měly pokračovat: Obchod ale zrušil slevu na luxusní a sportovní věci
Ve svém facebookovém hlasování e-shop zjišťoval, zda by lidé raději získali slevu na kategorie PREMIUM, nebo SPORT. Kód se měli fanoušci dozvědět v pondělí 15. července, ale nakonec ze všeho sešlo.
Aktualizace: Zalando ruší 70% slevu na vše. Extrémní zájem o slevy neustálo ani Zalando a čelí kritice za nedodržení slibů
Zalando zastínilo i Alzu
V průběhu slev se stalo Zalando podle Google hledanější než Google.
Zalando pokračování… aktuální číslo objednávky je u Zalando cca 706 000, od 13.7.2019 0:01 naskočilo cca 100 000 objednávek… resp. se stihlo za 12 hodin než kupón deaktivovali… od té doby asi nikdo moc neobjednal
A srovnání s About You a Alza https://t.co/1HR1cjevNn
— Jenda Penkala (@PenkalaJ) 14. července 2019
Především word-of-mouth a virální šíření zde udělalo své a je vidět, že Zalando je v posledních několika dnech diskutované téma. ZOOT a ABOUT YOU mohou na mánii kolem Zalanda jen závistivě sledovat. Doufejme však, že e-shop dostojí svým slibům a stihne všechny objednávky odbavit bez problémů a včas.
Dobu doručení Zalando nemá šanci stihnout, lidé si stěžují
E-shop byl návalem objednávek natolik překvapen, že nakonec slevy zrušil. Nicméně ani to pravděpodobně nepomůže, aby byly všechny objednávky doručeny včas. Podle zdrojů redakce jsou objednávky vyřizovány v jiném pořadí než dorazily. “Dělali jsme s přítelem objednávky ve stejný čas. Moje jsou odbaveny a na cestě už po 4 dnech od objednávky. U přítele zatím nedorazilo nic a na objednávku si tak nějaký čas počká.
Průběžně aktualizováno