Jak jsme vás jako první informovali, v pátek 18. března došlo ke smazání Facebookového profilu stránky You.bo. Kvůli obrovskému množství stížností, které Facebook obdržel, byl profil s více jak milionem fanoušků smazán. To není tak překvapivé a je vlastně dobře, že Fb konečně začal něco dělat – doposud nečinně přihlížel (a byl rád, že stránky sdílí). Smazání You.bo je jasná zpráva pro všechny, co porušují pravidla sociální sítě.
Falešných stránek je jako hub po dešti, pozor na ně
Pokud jste již zaznamenali, že “You.bo je zpět!”, není to pravda. Oficiální stanovisko zatím ze strany provozovatele nezaznělo a stejně tak nevznikl nový profil. To je tak, když vám smaží profil v pátek – není kdo by situaci řešil. Nejrůznější chytráci se tak rozhodli, že vezmou situaci do svých rukou a založí si You.bo profil sami, protože “proč ne?”, že.
Stránek jsou v tuto chvíli možná už desítky a níže můžete spatřit útržky komunikace některých z nich. Jak vidno, adminům nedělá problém ukrást si jméno cizího projektu a navíc ani příliš neholdují češtině. Dejte tedy pozor, komu like dáváte.
Podpořte konkurenci, ne zloděje
Pokud hledáte seriozní portál s videem, který si na nic nehraje a nebude vás zbytečně otravovat a urážet, zkuste třeba Arya.cz. Arya videa nekrade, jako se tomu děje na You.bo, ale obsah je pouze vkládán jako odkaz – stále tak leží na YouTube či Facebooku, ale nešidí původního autora o zásluhy. TV Prima má zkrátka problém a stejně tak provozovatel You.bo, společnost Trendy media. O dalším vývoji vás budeme informovat.
Pár tipů pro majitele stránek aneb jak nepřijít o profil:
- Nepoužívejte falešná jména a jména, která někomu patří
- Jménu by měla odpovídat i adresa stránky
- Nebuďte vulgární a nenadávejte
- Pozor na nahotu, stačí kousek bradavky a můžete přijít o profil
- Pozor na soutěže na Facebooku, musíte je dělat správně – jak?
Ani když si zaplatíte “profíky”, tak vaše stránka nemusí přežít. You.bo spravoval tým Business Factory (Trendy Media) z Brna. Co na tom, že je firma podle svých slov oficiálním marketing partnerem Facebooku, pravidla platí pro všechny stejně. Smutné je, že ani podobné firmy s velkým rozpočtem neumí dodržet podmínky, nekrást obsah a uhlídat si kvalitu příspěvků. Dobrá vizitka to rozhodně není.