Návštěva muzeí není v současné době možná, ale umělci i přesto nachází zajímavé cesty, jak veřejnost oslovit. Projekt The Wave v Jižní Koreji simuluje tsunami, která se odehrává za okny budovy. Vše vypadá až překvapivě reálně.
Umělci z digitální společnosti D’strict připravili v květnu minulého roku netradiční projekt, který bavil i děsil kolemjdoucí. Tzv. anamorfická iluze využila největší a nejmodernější digitální reklamní plochu v zemi. Díky vlastnostem obří obrazovky se navíc zdá, že jde o skutečnost a uvnitř budovy se pohybuje obří vlna.
30 000 obrazovek a obří vlna tsunami „uvnitř“ budovy
Obrazovka o rozměrech 80,1 × 20,1 metru se chlubí rozlišením 7 840 × 1 952 pixelů, díky čemuž jsou jednotlivé obrazové dostatečně malé, aby nebylo poznat, že jde o digitální obraz. Jak název napovídá, obří vlna neustále naráží do stěn budovy a odráží se zpět. Vše působí tak, jako by každou chvíli mělo dojít k rozbití skla a vylití vody.
Celek se skládá z 30 000 malých obrazovek, které jsou propojené do jedné velké, která je navíc zahnutá podle tvaru budovy. Výsledek 2 měsíců práce se ake vyplatil. Kolemjdoucí mohli pozorovat fascinující podívanou 18 hodin denně a kdo neměl to štěstí k budově v jižním Seoulu zajít osobně, mohl se na ni podívat alespoň na YouTube.
Úvodní fotografie: Freepik
Zdroj: D’strict