Fetují fílenci f Fofole? Reklama na Kofolu a pes po chemošce

Když se objevila podivná outdoor reklama na nový produkt Kofoly, děsil jsem se. Texty pocházející pravděpodobně z hlavy zhuleného pisálka a pes vypadající jako po chemoterapii… „Na koho má toto proboha zabrat,“ zamyslí se hned člověk. Naneštěstí nebyla ta hrůza na plakátech jediné, co si výrobce oblíbeného lokálního nápoje připravil.

Ošklivé kačátko naučíme šišlat: Pes Phteven je celebrita

Pes Phteven, jenž je novým hrdinou kampaně Kolofy (nebo snad už Fofoly?), je fenoménem především na sociální síti Instagram. Tam díky své zvláštní vizáži a předkusu během několika let posbíral více než 1,3 milionu odběratelů a zájem o něj neopadá.

V československém podání však Phteven nepůsobí ani hezky, ani roztomile. Spíše divně a retardovaně. Smutné na tom je, že pes je v originálu možná trochu divný, ale rozhodně ne tak ošklivý, přinejmenším ne tak, jak jej vytvořili v počítači pomocí CGI metody.

Aby mi, stejně jako spoustě dalším běžným konzumentům, znepříjemnil výrobce její konzumaci, nacpal reklamy úplně všude. Na sociální sítě, na zastávky, do televize, zkrátka útok na všech frontách. Za to by se nestyděla ani Rudá armáda. A teď největší šok: Někteří lidé mají tyto reklamy rádi. Přijdou jim vtipné, počítačem vytvořený pes zábavný a myšlenka snad i poutavá…

To už mi nedalo. Když jsem si ale chtěl jít, což normálně nedělám, postěžovat do diskuze na oficiální Facebook stránku Kofoly? Doufal jsem, že tam najdu pár lidí, co sdílí podobný názor. Jaký to byl omyl. Až na pár výjimek je „fiflání“ úplně všude! Aby probíhala oficiální komunikace na takto otravné úrovni jsem dlouho nezažil. Jen se děsím, jak asi v tuto chvíli probíhá komunikace zaměstnanců uvnitř firmy, podle nových pravidel. Maily ve stylu „Dnef v 10:00 fchufka v Oftravě f Fofa Folou o rofdělení trfu“ asi nebudou ničím zvláštním.

fofola_facebook

Hloupost má i své klady

A co tím vlastně chci říct? Že je mi tak trochu smutno. Duše romantika téměř vždy zaplesala nad povedenými i zábavnými reklamami Kofoly. Není nad to, když vás vaše oblíbená značka dokáže ještě pobavit. Někdy věci zkrátka asi nevyjdou a místo toho vás doslova na*erou. Prostě dost bylo Phtevena, stejně to zvíře u nás nikdo doposud neznal a reklamy mu dělají jen ostudu. Je to asi podobné, jako bychom se smáli někomu s postižením. Schválně, kdo jste o psíkovi slyšel před nějakou kampaní na Kofolu? Dobrá a teď ti, kterým je více, než 15 let?

Jediné, co mě na celé kampani těší, je zapadnutí produktu samotného. Meruňková Kofola asi trhák nebude, stejně jako další podivné příchutě. Když tedy lidem nefungují hlavy, alespoň chuťové buňky má většina z nich snad v pořádku.

Také je vám trocha smutno nad klasickými reklamami Kofoly, které ještě stály za to? Pojďme si společně zavzpomínat.




Lukáš Voříšek – Autor je milovníkem původní Kofoly, všeho českého a hlavně dob, kdy byl svět ještě normální.

bandicam 2015-05-26 14-58-43-070

Přečtěte si také