S blížícími se Vánocemi řada z nás uvažuje o pořízení nového mobilního telefonu. Výdaje jsou ale v této době citelné pro každý rodinný rozpočet. Dobrou zprávou je, že pořizovat nová zařízení kvůli rychle se vybíjející baterii či pomalému fungování není vždy nutné.
Jak ukazuje průzkum společnosti Nevis Security, většina uživatelů mění svůj mobilní telefon za nový přibližně každé tři až čtyři roky. Mezi hlavní důvody patří klesající výdrž baterie, poškození displeje, celková nefunkčnost či zastaralost telefonu.
Většina lidí kupuje nový telefon kvůli baterii, smysl to přitom nedává
Právě ubývající kapacita baterie je přitom podle průzkumu asociace Bitkom tím, co vede 75 % dotázaných k pořízení nového přístroje. „Kondice baterie se začíná znatelně zhoršovat zhruba po 500 nabíjecích cyklech. V případě každodenního nabíjení jde přibližně o dva roky,“ vysvětluje Radim Tlapák, ředitel e-shopu BatteryShop.cz.
Namísto drahé investice do nového modelu ale často stačí pouhá výměna baterie v hodnotě několika stovek korun. Před nákupem nové baterie je dobré ověřit, že problém není způsoben například aplikacemi běžícími na pozadí. Jasnou indicií je nejen rychlé vybíjení telefonu, ale např. také nečekané vypínání.
Výměnu baterie nechte na profesionálech
Samotnou výměnu pak odborníci doporučují svěřit specializovanému servisu. „I baterie v mobilu bývají dnes vestavěné, takže jejich výměna vyžaduje zručnost,“ upozorňuje Tlapák.
Ať už se nakonec pod stromečkem objeví nový telefon či pouze vyměněná baterie, odborníci radí nezapomínat na správnou péči. Ideální je například nabíjet mobil těsně před vybitím baterie a dobíjet ji jen na 80 procent. Dalších 10 rad, jak prodloužit výdrž mobilu či notebooku, najdete u kolegů na inSmart.cz
Zdroj: TZ BatteryShop, inSmart.cz
Úvodní fotografie: AI DALL-E