Podnikatelka je důkazem, že se někteří snaží na současné krizi nevybíravě vydělat. Zatímco jedni šijí roušky zdarma pro širé okolí, pomáhají a spí jen několik hodin denně, jiní se pohybují na hraně zákona.
Z médií slyšíte, že je nezbytné používat dezinfekční gely, mýt si ruce, nosit roušku, ale nikde se tyto produkty prakticky nedají sehnat. Pak narazíte na e-shop, jde sice k dostání jsou, ale pro změnu nesmyslně drahé. Krize si žádá zoufalá řešení. Produkty si koupíte a pak postupně zjišťujete, že jste naletěli někomu, kdo je ani nemá na skladě a schovává se za známé jméno.
Nela Slováková ukázala, jak by se neměl nikdo chovat v době krize. Rozhodla se na strachu a zoufalosti druhých vydělat a to ve velkém. Např. 100 ml dezinfekce s výrobní cenou pod 5 Kč se nebojí prodávat na svém e-shopu nelaslovakova.com za více než 550 Kč. Podobně tomu je u roušek s “aktivním stříbrem”, které však účinkuje spíše proti bakteriím a po vyprání přestává účinkovat. To by samo o sobě bylo špatné i v případě, že by lidé vše dostali krátce po objednání tak, jak jim bylo opakovaně slibováno. Objednávky však mají i několik týdnů zpoždění.
Nejaká Nela Slováková prodává dezinfekční gel 100ml za 550 kaček. Dharma Initiative nesouhlasí. pic.twitter.com/zJBOSKSyb9
— Martin Žufánek (@zufanek) March 17, 2020
Známý lihovarník Žufánek připravuje potřebným z alkoholu dezinfekční gel. Zdarma, protože chce pomáhat. Není nutné, aby všichni nebízeli vše zdarma, ale měli by ctít alespoň morální zásady.
Nela Slováková postupovala vychytrale, ale přepočítala se. Více než 12 000 objednávek totiž nestíhá odbavit a navíc dané zboží nemá skladem. Má totiž dorazit z Maroka, což je ale v současné situaci prakticky neřešitelný problém. A tak by se dalo pokračovat.
Naštvaní zákazníci vytvořili Instagram se svými svědectvími
Vznikl zajímavý instagramový profil Hrabonela Hlena Lichvářová, který poukazuje na pochybné chování samotné Nely Slovákové, jejího přítele a e-shopu. Lidé, kteří si ze zoufalosti nakoupili předražené gely a roušky ve velkém požadují vrácení peněz a stornování objednávek. Reakcí se jim častokrát nedostává, nebo jim je naopak odpovídáno nevybíravým způsobem. Přesvědčit se můžete sami.
Doufejme jen, že se úřady budou podobnými případy přinejmenším zabývat a ukáží jim, že podobné chování v době krize není akceptovatelné. Z mnoha stran se také ozývá, že obchod a chování jeho majitelky byli zákazníky nahlášeni Finančnímu úřadu a Obchodní inspekci. Karma je, na rozdíl od hygienického gelu, zdarma…