Švédská IKEA si vzala za cíl, že udělá na tomto světě všechno jednoduché a snadno srozumitelné. Ačkoliv u návodů na sestavení jednotlivých kusů nábytku o tom můžeme občas pochybovat, nové plakáty s recepty naučí vařit doopravdy každého.
Až se člověk diví, že to někoho nenapadlo dříve. Borci z kanadské marketingové společnosti Leo Burnett pro IKEA přišli s nápadem, díky kterému snad ani nejde vaření pokazit.
Kampaň s názvem Cook This Page (Uvař tuto stránku) sází na pečící papír, který na sobě ukrývá natištěné recepty. Ne však ve formě textu. Na papírech jsou ve tvaru surovin vyznačena místa, kam se má daná ingredience položit a až je vše umístěno, jednoduše se papír zabalí a dá upéct. Skvělé na tom je, že suroviny jsou běžně dostupné přímo v IKEA obchodech.
Plakáty by se měli brzy dostat do běžného prodeje. Věříme dokonce tomu, že by se mohly stát zajímavou alternativou k běžným receptům. A bylo by s podivem, kdyby se brzy netradiční recepty neobjevily na pultech obchodů i od jiných značek.
“IKEA dlouhodobě ukazuje, že se nebojí experimentovat s novými nápady a její komunikace je neskutečně zábavná. Velmi dobrou práci zde odvedla kanadská pobočka agentury Leo Burnett,” zmiňuje marketingový specialista Jiří Molnár z agentury RightWords.
Švédské masové koule podle IKEA
Losos s citronem a bylinkami
Krevetky podle IKEA