„Je to kampaň!“ Křičí hned od počátku dlouhý reklamní banner internetového obchodu Alza. Nejedná se však o kampaň politickou, nýbdrž slevovou. A srší vtipem mířeným na političku hnutí ANO Taťánu Malou.
„Žádné Malé slevy“
Ta je v posledních dnech miláčkem médii a čelí mnoha spekulacím ohledně jejích dvou diplomových prácích o králících. Obvinění z plagiátorství se, zdá se, přinejmenším z části potvrdily. Ministryní byla Malá pouhých třináct dní.
Alza toho využila a rozhodla se, že na otevřenou ránu přisype trochu soli. A to velmi vtipným způsobem, ostatně, posuďte sami!
Věty jako „prostě to zkopírujte“, „svolejte třeba tiskovku“ nebo reklama na knihu „Malé sladké lži“ by se jednoznačně měly zapsat do zlatého fondu marketingu. „Tenčí než hranice mezi inspirací a plagiátem“ u MacBooku Air je rovněž drsná satira.
Doufejme, že se podobných reklamních bannerů dočkáme i v budoucnu. Oproti uřvanému, nesympatickému zelenému mimozemšťanovi, z nějž se mnohým z nás vaří krev v žilách vždy, když ho vidí nebo nedejbože slyší, je to výrazné zlepšení.
Zároveň jde o poněkud neobvyklý tah. Nějakého toho šťouchnutí do politiky se reklamy dopouští pravidelně, ale málokdy jde o něco velkého. Takto jasné vyjádření však nebývá běžné, už jen proto, aby si daný obchod neznepřátelil skupinu, která danou politickou stranou volí – a to je u ANO nezanedbatelné číslo.
Navíc se zdá, že vystavované slevy někde dokonce ustoupily praktičnosti a raději podpořily komický efekt, třeba u knihy „Paní spravedlnost“, kde sleva činí zanedbatelných 25 korun, tedy 15 % z původní částky. Ani to nebývá zrovna standardem.
Všudypřítomní králici a malé ikonky s popisem “chci titul” už jen podtrhují skvěle provedenou reklamu.